26. september 2012

Water Welcome!

Mit første indlæg! ......hmmm.. hvor skal jeg starte? Hvad skal det handle om? 


WATER! 

Water water water.. 
2 liter om dagen. Helst ikke meget mere, da dette skyller proteinerne med ud. 
Men altså.. vand er det du skal drikke mest af om dagen. Det renser ud, samtidig med at det stiller din tørst. 

Jeg selv har en kande - Bruger kun vandflasker når jeg skal steder hen, da der er gift i plastik. - som jeg ved der præcis kan være 1 liter i. Det gør det lidt lettere. To af dem og jeg har drukket det jeg skal. Dog kan GRØN te godt tælle for vand og det samme kan citron vand. 

Juice, saftevand eller hvad med en kold CocaCola? 

En god start på et sundt liv, er klart at skære kraftigt ned på disse - eller hvad med at gå hele vejen og droppe dem!?

Juice kan være suuuper sundt og lækkert! Men så snakker vi om hjemmelavet og ikke købe juice. Købe juice -må hellere tilføje ''de fleste købe juice'', så ingen bliver støt - er fyldt med sukker!
Et lækkert alternativ ville være en grøn* juice. Det kræver en saftpresser, men det den kan fremtrylle - MUMS! - du vil ikke fortryde det.

(*Grøn juice. Frugt er fyldt med frugtsukker. Så selvom det er sundere, er det ikke litervis man skal drikke. Men grønsags juice kan sagtens komme op på siden af en lækker friskpresset appelsin juice. Du kan evt. søde din grønsags juice med et par æbler -alt efter mængde)
Saftevand.. et sukkerboost til det kedelige vand. What to say..
Jeg går direkte til alternativ! (-:
Jeg har en kærlighed for citron vand. Giver vandet lidt smag, som tit syntes mangle.
Men hvis du lader hanen rende lidt eller stiller vand i køleskabet, kan det i sig selv være helt fint! Vand skal helt klart være rigtig koldt, for at være spænende.

OG SÅ! 


Sodavand.
Søg på google. Der er så meget at sige, at jeg vil lade google forklare. (-:
Jeg - selv efter år foruden - kan savne den brusende og boblende fornemmelse i munden. Men der er virkelig intet godt i stadset. Jeg holder fast. Det er bare en af de drikke, jeg ikke går på kompromis med.
Det kan være hårdt uden, men efter lidt tid vil du være så stolt over dit ''Nej tak'', hver gang du bliver budt.



 XO laura.

Ekstra input!Alkohol. - Af en alder af 16, vil jeg ikke sige ''det skal man holde sig fra''. Feststemninger kan sagtens være uden alkohol i blodet .. men men .. det er bare en del af teenagerlivet.
Nok drikker jeg ikke meget, men det sker. (-:
OBS: 1 glas rødvin skulle være sundt. Så hvis man er til rødvin.. så snup et glas med god samvittighed!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar